2024-02-08 16:18:00

DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2024.

Dan sigurnijeg interneta (Safer Internet Day — SID)
je međunarodni dan koji se na inicijativu Europske komisije obilježava već dugi niz godina prvoga utorka u veljači. 

Dan sigurnijeg interneta

 

Hrvatski centar za sigurniji internet  je glavni organizator obilježavanja Dana Sigurnijeg Interneta u Hrvatskoj. Njegova misija je promicanje sigurnijeg i boljeg korištenja interneta i mobilnih tehnologija među djecom i mladima.

Rad ovog centra od ključne važnosti za zaštitu naše djece i mladih jer s napretkom tehnološke komunikacije, došlo je do porasta zlostavljanja djece. Internet, kao najpopularnije sredstvo komunikacije i informiranja, postao je integralni dio svakodnevnog života djece i mladih. No, često su na internetu izloženi neprimjerenom sadržaju. 

Vjera Barbir Alavanja, učiteljica informatike, obilježila je sa učenicima Dan sigurnijeg interneta za 2024. godinu, koji se održao 6. veljače, pod motom “Gejmaj sigurno – zajedno za bolji Internet”. Tijekom tjedna od 5. do 9. veljače, na nastavi informatike, učenici PN su sudjelovali u tri različite aktivnosti kako bi obilježila ovaj važan dan.

  1. Radionica "Suradnja do uspjeha" gdje su učenici razredne nastave saznali koje informacije nije poželjno dijeliti u video igrama, osvijestili su posljedice neprimjerenog ponašanja u videoigrama te su naučili kako se odgovorno ponašati prilikom online igranja.
  2. Parlaonica "Sve što želite i trebate znati o videoigramačiji je cilj bio pitanjima potaknuti raspravu među učenicima predmetne nastave kako bi razviti osobnu i zajedničku odgovornost pri korištenju videoigara.
  3. Aktivnost "Digitalni otisak" provedena je s učenicima 5. razreda. Digitalni otisak predstavlja niz podataka koje ostavljamo svaki put kada koristimo internet, a odnose se na: stranice, elektroničku poštu, aplikacije na mobilnim uređajima, društvene mreže, videozapise, online igre te pretraživane informacije. Učenici su saznali kako smanjiti svoj digitalni otisak na internetu.

Nakon sudjelovanja u ovim aktivnostima, učenici su postali svjesni da društvene mreže i online igre, iako često predstavljene kao dobrotvorne ili edukativne, mogu potencijalno dovesti do rizičnog i opasnog ponašanja među djecom i mladima. Kroz interaktivne radionice i otvorene razgovore, učenici su stekli znanje o pravilima ponašanja u digitalnom svijetu. Uz to, naučili su na što trebaju obratiti pažnju i kako primijeniti smjernice koje su dobili kako bi zaštitili sebe i svoju zajednicu od negativnih posljedica neprimjerenog korištenja interneta.

 

 


Osnovna škola Ivana Gundulića Zagreb