
Od školske godine 2024./2025. u našoj školi, provodi se eksperimentalni kurikulum o umjetnoj inteligenciji za sve zainteresirane učenike 7. i 8. razreda kroz izvannastavnu aktivnost.
Glavni ciljevi uvođenja izvannastavne aktivnosti o umjetnoj inteligenciji u OŠ Ivana Gundulića su:
- Razvoj digitalnih kompetencija i osposobljavanje učenika za praktičan i kreativan rad s tehnologijama u nastajanju.
- Osnaživanje i razvoj kompetencija potrebnih za razumijevanje umjetne inteligencije, njezine primjene u svakodnevnom životu, utjecaja na ljudske živote te etičkih aspekata njezine primjene.
Također, provodit će se akcijsko istraživanje u suradnji s projektnim partnerima za prikupljanje povratnih informacija od učitelja i učenika o uvođenju i implementaciji novog kurikuluma.
Iz tog razloga, iznimno u ovoj školskoj godini, izvannastavna aktivnost provest će se kroz dva modula:
- Prvi modul, u trajanju od 35 sati, provodit će se prvo polugodište i obuhvaća sadržaj kurikuluma 1. godine učenja o umjetnoj inteligenciji.
- Drugi modul, u trajanju od 35 sati, provodit će se u drugom polugodištu i namjenjen je učenicima koji su sudjelovali u prvom modulu jer obuhvaća sadržaj kurikuluma 2. godine učenja o umjetnoj inteligenciji.
Aktivnosti će se odvijati u blok satovima u informatičkoj učionici, specijaliziranim laboratorijima ili hibridno – ovisno o mogućnostima učenika i raspoloživim resursima.
Aktivnosti će obuhvaćati:
- Suradnju na radionicama u kojima će se učenici učiti koristiti alatima temeljenim na umjetnoj inteligenciji, koji mogu pomoći u učenju i svakodnevnim aktivnostima.
- Stvaranje jedinstvenih digitalnih sadržaja uz pomoć umjetne inteligencije.
- Kritičko promišljanje o utjecaju umjetne inteligencije na društveni i osobni razvoj.
- Razvoj vještina i znanja o pravilnim ponašanjima u digitalnom okruženju te sigurnosti na internetu.
- Učenje o umjetnoj inteligenciji i tehnologijama u nastajanju.
INA „Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene” ove godine vodi učiteljica informatike Vjera Barbir Alavanja.
Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene za 7. razred
1. godina učenja – 35 sati godišnje
Odgojno-obrazovni ishodi:
- OŠ. A.1.1. Učenik prepoznaje koncepte umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju.
- OŠ. A.1.2. Učenik prepoznaje alate temeljene na umjetnoj inteligenciji.
- OŠ. A.1.3. Učenik upotrebljava umjetnu inteligenciju za pomoć pri učenju.
- OŠ. A.1.4. Učenik stvara jednostavne digitalne sadržaje uz pomoć umjetne inteligencije.
- OŠ. A.1.5. Učenik istražuje trendove tehnologija u nastajanju.
- OŠ. B.1.1. Učenik prepoznaje utjecaj umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju na svakodnevni život.
- OŠ. B.1.2. Učenik prepoznaje sigurno i odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju.
- OŠ. B.1.3. Učenik primjenjuje autorsko pravo u uporabi umjetne inteligencije
Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene za 8. razred
2. godina učenja – 35 sati godišnje
Odgojno-obrazovni ishodi:
- OŠ. A.2.1. Učenik analizira koncepte umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju.
- OŠ. A.2.2. Učenik istražuje alate potpomognute umjetnom inteligencijom u svrhu rješavanja problema.
- OŠ. A.2.3. Učenik upotrebljava umjetnu inteligenciju za pomoć pri učenju.
- OŠ. A.2.4. Učenik stvara složene digitalne sadržaje uz pomoć umjetne inteligencije
- OŠ. A.2.5. Učenik istražuje utjecaj tehnologija u nastajanju na društveni i osobni razvoj.
- OŠ. B.2.1. Učenik razlikuje pozitivne i negativne utjecaje umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju na svakodnevni život.
- OŠ. B.2.2. Učenik primjenjuje pravila o sigurnom i odgovornom ponašanju u kontekstu umjetne inteligencije i tehnologija u nastajanju.